2010. április 12., hétfő

Hollandia 2



A következő napokban megint kezdtem jó véleménnyel lenni Hollandiáról. Minden nagyon rendezett, és ahogy mentünk szombaton Amsterdam fele, öregebb városokban -Dronten csak 50 éves- rájöttem mit hiányoltam, és mi miatt nem tetszett az egész: a fák és egyéb növények még nem tudtak rendesen kifejlődni a házak között.
Amsterdam fantasztikus. Látni kell. A keskeny, de magas házak, dülöngélő homlokzatok, embertömeg, csatornák, tégla tégla hátán. A piroslámpás negyeden akarva akaratlanul átmegy a turista, a coffee shopok előtt elhaladva pedig megismeri a fű szagát. A belvárost egész jól sikerült bejárni, és elmentünk egy NEMO nevű épülethez, ami alatt egy alagút kezdődök. Most volt valamilyen múzeumok hétvégéje, így nem csak az épület tetején, hanem a benne levő Csodák palotája szerű múzeumban is körül tudtunk nézni. Hasonló interaktív technikai dolgok vannak mint nálunk, kiegészítve kis biológiai, szexuális felvilágosítós, kémiai dologgal.Az épület mellett ringatózik egy régi vitorlás másolata, szerencsére oda is bejutottunk.
Másnap ismét 12 óra vonatozás, most Mannheimben néztem körül kicsit. Sajnos Ulmba picit késett a vonat, így tovább csak egy óra múlva tudtam utazni.
a Kölni Dóm megérdemel egy külön képet, hazafele ismét láttam a vonatból.
Nokiával fényképezve, 3 képből összerakva mert akkora. Tényleg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése