2010. április 9., péntek

Hollandia 1

Szerda este szerencsésen megérkeztem Hollandiába, Drontenbe, hála az osztrák, német vonatok gyorsaságának, pontosságának, és az utastájékoztatás magas fokának, mert mikor megvettem jó régen a jegyem, már akkor lehetett tudni a vágányszámot, így sehol nem kellett keresgélni. Ez hasznos mikor 4 perc van az átszállásra. Egyedül Kölnben volt kicsit több idő, 45 perc, így meg tudtam nézni a Kölni Dómot. Az a templom valami fantasztikus, hihetetlen, hatalmas, gyönyörű. Ehhez fogható gótikus katedrálisban csak Prágában jártam, de ez szerintem még a Szt. Vitusnál is nagyobb.
Az ICE vonatunk azonban Hollandiába átérve Amsterdamig összeszedett vagy 20 perc késést, de így is volt pont elég időm, hogy jegyet vegyek Lelystadtba, oda pedig Vicáék kijöttek elém. Ahogy Európában már majdnem sehol, Hollandia meg Németország között sem volt semmi határ, így csak a téglaburkolatos házakról tudtam, olyan földön haladunk ahol még nem jártam.
Az első benyomás:
Aranyos tégla házak, aranyos kis golfpályák, minden nagyon sík.
A második benyomás:
A házak unalmasan egyformák, a tégla túl sok, a síkság miatt minden nagyon messze van egymástól vidéken -gyalog.
Holnap Amsterdam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése