2010. március 15., hétfő

Konstanz

Tegnap végre megengedte az idő, hogy Konstanzba kiránduljunk. A 9-re tervezett indulás egy fél órát csúszott, mert a Gyesa helyét megpályázó kínai Mundzsi -még mindig nem tudom hogy kellene leírni- kicsit bealudt az előző esti nagy közös vacsora majd kis beszélgetős buli kombó hatására. (A keleti népek még mindig nem bírják)
Sikeresen odaértünk a városba, szerencsére egy a belvároshoz közeli nagy piac istállójába sikerült kikötni a lovakat -pláza parkolóház. Először a Bodensee partjára mentünk le az 1414-es zsinat épülete mellett. Itt van az a lengén öltözött női szobor, ami lassan körbeforog. Az altstadt nagyon szép állapotban van, mint minden hasonló itt nyugaton, tele fachwerkes, festett díszes régi épületekkel.
Ebédre kerestünk egy kevésbé drága éttermet, az én paradicsomos húsos penném salátával együtt 4,9EUR-t a teám (mert hideg volt -az idő nem a tea-) 2E-t kóstált. A hely amúgy az ilyen belvárosi pinceéttermektől elvárhatóan teljesen hangulatos volt, csak a középkori mintára fával borított falak és azokon lógó kardok nem illettek teljesen össze a jazz-blúz zenével ami szólt.
Délután a csehek nagy kedvence Jan Hus (Husz János) múzeuma következett. Őt a mi Zsigmond királyunk invitálta meg ebbe a városba, hogy mondja el nézeteit a zsinaton, ugyanis elég keményen bírálta az akkori egyházat. Sajnos jobbító szándéka nem talált megértő fülekre, így az egyház vezetői elégették. Életének állít emléket a múzeum, amit abban a házban rendeztek be, ahol lakott mielőtt börtönbe vetették. A történelmet cseh barátaink úgy értelmezték, hogy Zsigmond volt aki kibabrált Hussal, de próbáltam megvédeni, hogy ő is jó fiú volt, és a többiek dobták tűzre. Hus amúgy jó ember volt, nem úgy mint huszita követői, akik halála után raboltak fosztogattak. A keresztes seregek élén Zsigmond verte le őket, aki eztán cseh király is lett. Ezt a tényt még meg kell említenem a cseheknek egyszer. Valahogy ilyen légkörben átismételve a történelmet sokkal érdekesebbnek és izgalmasabbnak hat mint bármelyik töriórán, vagy discovery műsorban. (Cseheknél valami oknál fogva van paprika tv, meg pár reklámot is magyarul kapnak, haláli ahogy Petr mondja hogy 'csakadiscoverycsanelmúsorán')
Eztán megnéztük a követ, ahol elégették Huszt, majd hazaindultunk bevásárlás céllal. A német-svájci határon most elkérték minden papírunk, biztos furcsállták hogy kerül egy kínai, két cseh, két magyar egy kocsiba svájc felé, de aztán szabadon távozhattunk. Viszont svájcban vasárnap nincs nyitva semmi, végül Schaanban találtunk egy kis áruházat, ahol csehek megvehették a következő főzéshez az alapanyagot, mert most ők következnek.