2010. február 25., csütörtök

Welcome week szerda

A mai nap délelQttje a suli egyre alaposabb megismerésével telt. Tartottak egy elQadást az informatikai rendszerrQl. Elég modern, jó gépek vannak, hatalmas Dell monitorra. A nyomtatás fénymásolás a gépeknél a diákigazolvány lecsekkoltatásával lehet. Ekkor arról levonódik az elQre feltöltött megfelelQ összeg.
Utána volt egy logikai vetélkedQ, melyhez a feladatokat meg kellett keresni az egyetem különbözQ helyein.
Majd megejtettük az elsQ ebédet, amiért fizettünk egy étteremben. Kis margaríta pizzát (igen az volt a legolcsóbb) ebédeltünk 5,5 euróért. Annak ellenére, hogy csak 25cm-es volt egész laktató, és legalább nem a boltokban kapható legolcsóbb ketchupot adjták mellé.
Délután helyijáratos busszal kirándulás, elsQ megálló Triessenberg. Itt valamilyen helytörténeti múzeumot néztünk meg, ahol a legérdekesebb látnivaló egy helyi mqvész gyökerekbQl kifaragott alakjai voltak, és tényleg jól néztek ki. Megint buszra szálltunk, és irány Malbun. Itt nincsenek távolságok, Vaduzból pikk-pakk oda lehet érni bárhova. Malbunban megnéztük hol fogunk megtanulni síelni, és hogy kezdQként hova ne menjünk. Sajnos a hó mostanában kicsit olvadozik, de azért így is szép látvány volt a környék.
Eztán egy újabb település, és végre amire egész nap vártunk, a szánkózás. Csakhogy elQtte fel kellett caplatni az 1km hosszú félprofi szánkópálya tetejére. (Azért csak félprofi mert nincs felvonó, szánkólift, hasonló) Ez a túra eléggé lefárasztott minket, fQleg, hogy háromszor kellett megtenni a távot, mert a beígért ingyen vacsora is a tetQn volt. A csúszás amúgy baromi jó, én így még nem szánkóztam. Kettesével mentek az emberek, én egy kis kínait kaptam, aki tényleg kicsi volt és tényleg kínai. ElQször azt hittem elég, ha én kormányzok, mert Q még életében nem csúszott, de a második esés után menet közben meg kellett tanítanom kormányozni. Ilyeneket kiabáltam, hogy: Left! Right! Break a bit! Put your leg down! A második már sokkal jobban ment, meg is elQztük az ír srácékat.
A két kör után következett a vacsora, 'traditional raclette dinner'. Hosszú asztalok két oldalára ültünk, 4 emberenként volt egy kis elektromos sütQ gép. Az alsó tálcán kis lapátokban sajtot lehet olvasztani, a felsQn meg padlizsánt, szalonnát, meg apróra vágott csirkét sütni. Vicces hogy mi sütjük meg kaja közben az ételt, amit aztán az olvasztott sajttal együtt héjában sült krumplira teszünk, és koviubival meg gyöngyhagymával fogyasztunk. Finom meg vicces volt, csak mikor az olvasztott sajt a végén elkezdett kihülni kicsit fura szag terjengett. Na meg persze semmiképp nem mosogatnék egy ilyen esemény után. Egyik finn-svéd csajnak most volt szülinapja, így minden náció elénekelte a saját nyelvén a 'Boldog Szülinapot' -ot. Desszertnek fagyi, és egy utolsó csúszás a buszmegállóba. Most szerencsére a szánkókat lent hagytuk, és a hógolyózápor is elmaradt amit eddig a korábban lecsúszottak zúdítottak felénk.
Hosszú és fárasztó nap volt, de szerintem mindenki nagyon jól érezte magát.
Képek majd ha visszajön a netem, most csak skype van, semmi más, így ezt a postot trükkösen gépen írom, de telefonról töltöm fel, Ott valamiért mqködik a net.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése